Innovative Blood Testing ― case

Van het lab
naar online

zaca bedacht en ontwikkelde een nieuw logo, nieuwe identity én realiseerde een nieuwe website voor Innovative Blood Testing. Een bedrijf actief in de gezondheidszorg, met focus op het laboratorium. De naam werd afgekort om een krachtigere branding te kunnen realiseren. Niet alleen in het logo, maar in de gehele communicatie.

IBT.

― dat communiceert net wat vlotter. zaca maakte van de core-business van IBT de kracht. Blood testing the right and easy way. Het afnemen van 1 druppel bloed wordt de nieuwe manier om medicatie, voeding en aanvulling van te lage bloedwaardes te personaliseren. 1 bloeddruppel is genoeg om onderzoek te doen. Die ene druppel staat centraal in de nieuwe branding en het nieuwe logo van IBT.

Kleurstelling
& lettertype

Donkerblauw wordt geassocieerd met deskundigheid en stabiliteit. Als innovatieve speler in de markt is dit een niet te missen kans. Blauw als basis voor de toekomst. De rode punt, die ook in het logo terugkomt refereert uiteraard aan de core-business, 1 druppel bloed. Een heldere kleur rood zorgt voor net die extra vibe. De combinatie met het zakelijke Inter, als lettertype, zorgt voor de juiste samenhang.

Helder
en zakelijk

De nieuwe website van IBT. is er eentje waar iedereen trots op is. Een nieuwe techniek in de markt zetten vraagt om consistentie en daadkracht. De quotes zijn daar een mooi voorbeeld van. Helder weergegeven, innovatief op inhoud. De uitgekiende kleurstelling door het hele design zorgt voor een zakelijke betrouwbare vibe, met op verrassende punten een knipoog naar de core-business.

Wat nu?

Je kunt nog andere projecten bekijken, maar dit wil je toch ook? Bespreek je eigen project.

hej@zaca.nl