Het internet is overvol

Er zijn +-1.8miljard websites wereldwijd. Daarvan zijn er echter maar 200 miljoen actief. Neemt niet weg dat 200 miljoen websites nog betekent dat het internet overvol is. Een website hebben was lange tijd een must. Vandaag de dag red je het daar niet meer mee. Het maken/hebben van een website is geen doel op zich meer.

200 miljoen websites. Denk je even mee: in Nederland wonen ongeveer 17miljoen mensen. 200 miljoen websites, dat komt ongeveer overeen met 1 website per inwoner van Brazilië, het op 6 na meest bevolkte land ter wereld met ongeveer 211 miljoen inwoners. Het internet is kortom overvol. Laten we daar iets aan doen.

Als we vandaag de dag nog een website aan het overvolle internet willen toevoegen, moet ie niet onopgemerkt blijven. Je klanten zullen je dankbaar zijn, beloofd. Een website moet een doel bereiken, een verhaal vertellen en natuurlijk mensen helpen. Maar vooral ook anders zijn dan alles wat er al is. Want elk bedrijf, elk project is uniek en verdient een eigen oplossing. Door jezelf te blijven, door waarde toe te voegen kun je je onderscheiden van al die andere websites. Van een grijze muis naar een website die echt werkt en doet wat ie moet doen. Dat hoeft niet in grote aantallen. Een niche is vaak succesvoller dan schieten met hagel.

Hetzelfde geldt voor die nieuwe website. Als er geen doel achter zit, laat ‘m dan achterwege. Het kost alleen maar geld en levert niks op. Koppel je een website aan een doel dan wordt de website zelf niet het doel. Ook op een overvol internet is er plaats voor zo’n nieuwe website.

Meer is niet beter. Beter is beter.


Ook een project?
Bespreek het.

→ stuur een bericht